מה זה וורדפרס (WordPress) ולמה להשתמש בזה?!

אתרי הוורדפרס/Wordpress (לתיקון אתר וורדפרס או אתר שחווה בעיה טכנית, לחצו כאן) הם ללא ספק הפלטפורמה הפופולרית ביותר באינטרנט וללא ספק – גם האיכותית והידידותית ביותר! באינטרנט קיימים מאות אלפים של אתרי וורדפרס, מאתרי תדמית מעוצבים לחנויות אינטרנטיות מצליחות. הפלטפורמה עצמה הינה חינמית להורדה, אך נדרש לעשות בה שינויים רבים עד שתתאים לצרכיו של כל בעל אתר. עדיין, זה עדיף מלכתוב אתר שלם מהתחלה ולא רק זה, לוורדפרס יש כוח אמיתי שתכף תבינו היכן הוא נמצא.

האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות של וורדפס…

היתרון אולי הכי גדול בוורדפס, הם התוספים. התוסף (PLUG IN) הינו רכיב תוכנה שנכתב ע”י מתכנתים פרטיים או חברות למטרת עזרה לקהילה או למטרת רווח. עקב הפופולריות של וורדפרס, שווה למפתחים לפתח תוספים כי זה יכול בסופו של דבר להסתכם ברווחים יפים עבורם – אם התוסף שלהם איכותי ונדרש מספיק, שבעלי אתרים ישלמו עבורו כסף. מכיוון והמערכת של וורדפס באה “עירומה”, צריך להתקין עליה תוספים שיעשו בשבילנו פעולות שאנו רוצים. לדוגמה ‘צו קשר’. הטופס הזה שדרכו נשלחות הודעות מהגולשים לבעל האתר, ניתן לשינוי. ישנם כל מיני תוספים שעושים פחות או יותר את אותה פעולה אבל הם לא בהכרח יתפקדו באותה צורה או יהיו ניתנים לעריכה לצרכינו. תוספים נוספים יכולים להיות: גלריית תמונות, גיבוי האתר ועוד.

התקנה של וורדפרס בעברית

התקנה של וורדפרס בעברית זהה להתקנה באנגלית. כל מה שצריך לעשות זה לשנות בהגדרות את שפת הממשק. עד לא מזמן, ההתקנה של WordPress בעברית היתה מורכבת יותר כי נדרשה העלאה של הקבצים באופן ידני, הגדרת בסיס נתונים וחיבור לקבצים שהועלו.

כך נראית חנות התוספים של וורדפרס –

חנות התוספים של וורדפרס

עיצוב אתר וורדפרס

יתרון נוסף ורציני שקיים בפלטפורמת האתרים של וורדפרס הן תבניות העיצוב. זה נכון שאפשר לעצב וורדפרס לפי עיצוב של מעצב אתרים, אך הרוב יעדיפו שימוש בתבנית עיצוב מוכנה המכילה בתוכה (כמעט) את כל הדפים שאתר בסיסי צריך. תבנית עיצוב (Template) הינה כמעטפת המשנה את נראות האתר וניתנת לשינוי בלחיצת כפתור וניתן להוסיף ולהסיר אותן ככל שנרצה. מה שכדאי לשים לב אליו כשמחפשים תבנית זה העיצוב ו”ההתנהגות” של התבנית. בעוד העיצוב הוא ענין של טעם, חשוב שהתבנית תתאים ככל הניתן לתחום בו יעסוק האתר. ניתן למצוא היום תבניות עיצוב לכל תחום ואם אין – לוקחים הכי קרוב שיש ומשנים.

למרות השינויים וההתאמות שצריך, עדיין זול ומהיר יותר להשתמש בתבנית מוכנה.

חנות התבניות של וורדפרס

לתבניות חינמיות בעברית של אתר וורדפרס צרו קשר

הבנייה של עשרות רבות של אתרי וורדפרס בעברית ובאנגלית ושימוש באין ספור תוספים לאורך השנים, נתנה בידינו את הכלים לביצוע היעיל ביותר להקמת אתר וורדפרס. צרו קשר עוד היום ונעשה את כל שביכולתנו לעזור – אם זה בתכנון או בעיצוב האתר.

  • שם:
  • אימייל:
  • טלפון:
  • כתובת אתר/דף: