רוצים אתר בחינם? ברור שכן...

מי לא ירצה אתר בחינם?!

ישנן לא מעט פלטפורמות שיאפשרו לנו להקים עליהן אתר אינטרנט חינמי וכל מה שנשאר לנו לעשות זה לרכוש שם דומיין (כתובת אינטרנט) ולחבר בניהם (החיבור מתבצע כשמזינים שמות שרת Name Server בחשבון שבו נרכשה הכתובת).

מה החסרונות ולמי זה מתאים

האפשרות לבנות אתר בחינם, כוללת בתוכה גם את נפח האחסון שיכיל את כל קבצי האתר (קצבי טקסט, תמונות, וידאו ועוד). זאת אחת הדרכים בה ניתן לכפות על בונה האתר לרכוש חבילה בכסף. אתם מתחילם לבנות את האתר או שכבר בניתם אותו והכל עובד, אבל בשלב מסוים אתם מגלים שלא ניתן להעלות יותר תכנים ושהאתר הפך איטי (כמו שקורה בטלפונים ניידים, שטח האחסון מתמלא).

כמה עולה לי אתר בחינם?

חסרון נוסף בפלטפורמות חינמיות הוא המוגבלות שלהם להתאים את עצמן לכל עסק. כשחנויות גדלות והבעלים רוצים לעשות מגוון של מבצעים, או לשנות שיטות מכירה או לפלח את הקונים והעסקאות בצורה אחרת – זה הופך בעייתי עד בלתי אפשרי.

SEO – קידום במנועי חיפוש

מלבד לכך שגישה מוגבלת לקבצים תגביל אותנו בהתאמת האתר למנועי החיפוש, קשה מאוד לקדם פלטפומות מסוימות עד כדי בלתי אפשרי. למשל, ראיתם פעם חנות של מוצרים של מהפייסבוק שמופיעה איפשהו בתוצאות החיפוש? לא ממש. זה בגלל שלמנועי החיפוש יש אינטרס לא לקדם פלפומות גדולות ויעדיפו להציג מגוון של אתרים ככל שניתן.

אז…

אם מדובר באתר שיכיל בעיקר טקסט, מעט תמונות וישאר כמו שהוא ללא העלאת תכנים נוספים, פלטפורמה חינמית יכולה להתאים לכם.

וורדפרס למשל, היא גם פלטפורמה חינמית אך עם קוד פתוח המאפשר שינויים ועריכת הקבצים. כמו כן, אירוח האתר הינו באחריות בעל האתר שצריך למצוא חברת אחסון מתאימה, עם שרתים מהירים ושרות מקצועי וזמינות גבוהה. פלטפורמות קוד פתוח מאפשרות לנו להתאים את מבנה ותפקוד האתר באופן מלא לצרכי בעל החנות אך דורשות יותר תחזוק והשגחה.

לסיכום, אם ברצונכם להקים אתר עם כוונות גדילה – עדיף להשתמש בפלטפורמות קוד פתוח ולאחסן אותו בחשבון שלכם, כך גם ישאר האתר ברשותכם ללא התלות בחברות חיצוניות.

מתקשים להחליט? צרו קשר ונעזור לכם

  • שם:
  • אימייל:
  • טלפון:
  • כתובת אתר/דף: